Brands

A

Adidas er et tysk firma, der producerer sportsudstyr og diverse ting indenfor sportsmode, særligt kendt for at lave fodtøj, men også bl.a. trøjer og shorts. Adidas er en del af Adidas Group, som også ejer Reebok. Adidas blev i sin tid startet af to brødre, Adolf og Rudolph Dassler, men de blev uvenner, og den ene startede derfor Puma med fokus på modetøj. Forholdet mellem de to firmaer er dog blevet bedre gennem tiden.   Logoet skal forstille et bjerg, som skal betyde at man kan overkomme alt.   Det er vigtgt at man er godt tilpas og i sit rette, når man udøver sport. Uanset om du er på ski, bestiger bjerge eller sejler på floden, kan Adidas klarer de udfordringer du møder på din vej. Med et kalrt udsyn, bliver din præstation meget bedre.

B

Blac er et nyskabende brand, som helt revolutionært er designet ud af carbon, forstærket af titanium. Blac’s begyndelse starter med designer Claus Bellinger og hans fascination af McLaren’s carbon-komposit MP4-1 karosseri, som rockede Formula 1’s verden, ved Silverstone i 1981. Det tog år at udvikle Blac og det var et ægte pionermaraton. Carbon er aldrig før blevet brugt i produktionen af brillestel. Blac bliver håndlavet i Danmark, hvor et specialiseret produktionsteam har til huse i Bellinger House i Risskov. Alle stel er håndlavet til hver enkel individuelle kunde, med hængsler, skruer og næsepuder skræddersyet for Blac stellene.

D

Lev drømmen! Det var planen, da Dutz Eyewear startede i 2005. "Vi lytter nøje til vores kunder og går 'den ekstra mile' for at være anderledes". Vores forretningsfilosofi er at være instinktiv og ikke for streng; altid forstå de udfordringer optikeren skal kunne håndtere. Som følge heraf har vi etableret en vellykket og stor kundebase i vores hjemland, Holland, og udviklet et verdensomspændende distributionsnet bestående af 23 lande. Vi er så Dutz!

F

FLEYE Copenhagen blev grundlagt i 2002 af Annette Estø, Hanne Rosenvold Anderson og Lars Halstrøm. I dag forhandles FLEYE hos udvalgte optikere og i førende mode- og livsstilsbutikker i over 30 lande verden over. FLEYE Copenhagen er en dansk designvirksomhed med en mission om at skabe briller, der både komplimenterer og understreger den enkelte brugers stil og personlighed. 'Vi arbejder med en filosofi og en æstetik, der er baseret på at opbygge tillid og meningsfulde forhold til mennesker omkring os. I vores design blander vi urbane impulser med klassisk enkelhed.'

K

Den kendte danske tøjdesigner Karen Simonsen (Munthe + Simonsen / KarenbySimonsen) står bag denne moderigtige kollektion af solbriller, designet til den modebeviste kvinde.

Samarbejdet mellem PREGO og Karen Simonsen startede i 2014 og kører nu på sit 4. succesfulde år. Karen Simonsen tager trends fra hendes tøj-univers og fører dem over på hendes solbriller. På den måde bliver en Karen Simonsen solbrille det uundværlige accessorie til at fuldende dit look.

Solbrillerne er designet af Karen Simonsen og produceret af PREGO som har mere end 50 års erfaring med solbriller.
Kristian Olsen er et hollandsk brille mærke. Kost International BV – som står bag mærket Kristian Olsen – har mere end 25 års erfaring indenfor fashion solbriller. Indenfor de senest år, har de udvidet produkt porteføljen til også at omfatte kvalitets solbriller og brillestel. Glassene i solbrillestellene kan erstattes med glas med styrke i næsten alle modeller.
Stel af høj kvalitet til dem, som værdsætter design og de små detaljer som gør forskellen. Stellet til dem der nyder at udtrykke deres personlighed. KunoQvist blev født ud af en lidenskab for briller og et ønske om at være anderledes. Målet har aldrig været at skabe et mærke for alle. Siden den første kollektion blev lanceret i 2005 har der konsekvent været arbejdet med et klassisk skandinavisk design og kombineret med spændende detaljer og et bevidst farvevalg. KunoQvist skaber stel med farve. Med hver ny kollektion kommer et nyt farveskema. Derfor ændres farvepaletten med tiden.
KunoQvist Young er en farverig kollektion med form og en nytænkning der er forenet på en stilfuld måde. Kollektionen er briller af karakter til både piger og drenge. KunoQvist Young er som navnet antyder, en junior kollektion med stel af høj kvalitet. Dens sammensætning af former og farver er omhyggeligt sammensat for at imødekomme kravene til den moderne og fashionable ungdom. Kollektionen har være rigtig godt modtaget siden starten af 2007.

L

M

N

De nye NIFTIES stel er designet til at passe til ansigtets proportioner. NIFTIES kalder det ’Fine ansigtstræk'. Navnet NIFTIES betyder stilfuldt og smart, noget godt og klogt. Kollektionen har et moderne internationalt udseende i nutidige former og farver. Kollektionen har linje både til damer og herrer. Hver NIFTIES har to striber på stængerne og skaber derved sin egen originale, elegante signatur.

NPS tilbyder et stort sortiment indenfor skærmbriller i metal og acetat til en fornuftig pris. På trods af den lave pris har man prioriteret acetat inden plastindsprøjtning for at holde den bedst mulige kvalitet på hele kollektionen. Metalrammerne er alle med flex. Kollektionen er en god blanding af trendy modeller, blandet med mere klassiske former.

O

OPO Kid fokuserer på de mindre børn. Målgruppen er; småbørn til 8 år – afhængig af størrelse. Stellene er trendy og med fokus på pasform og komfort.

P

Prada repræsenterer det bedste af italiensk kultur og tradition. Det er et af de mest innovative, prestigefyldte og anerkendte mærker inden for mode- og luksusvarer, med stor opmærksomhed på detaljer og nye trends. Prada Eyewear kollektionen afspejler denne tilgang med umiskendelig stil, raffineret elegance og kompromisløs kvalitet. Prada kollektionen omfatter også Prada Linea Rossa-kollektionen, som er inspireret af luksus sportsgrene til at formidle en dagligdags uformel, men sofistikeret stil.
Prego er fremragende håndværk, hvor der er kælet for detaljerne i hvert eneste stel, og Prego sætter hver sæson nye standarder for, hvad man kan forvente af en brille. Stellene er håndlavede i så høj en kvalitet, at det er muligt at bruge dem både som regulære brillestel eller som solbriller med styrkesolglas. Hvert Prego stel er omhyggeligt håndpoleret, så ingen skarpe kanter generer, og hvor designet tillader det, er stængerne monteret med "stop- hængsel", så enden af brillestangen ikke ridser brilleglasset, når brillen foldes sammen.
ProDesign har en moderne, skandinavisk tilgang til design. Med fokus på enkelhed og funktionalitet indlejret i levende farver, er hver model designet til perfektion. ProDesign skaber sine designs ved hjælp af ægte portrætter og dermed har brillestel og solbriller en ansigtspasning uden sidestykke, der vil supplere din personlige stil med maksimal komfort. Missionen er at skabe innovativt brille design ved at genoverveje form og funktion 'vi er Eyewear Architects'.

R

Ray-Ban er et solbrille- og brillefirma, som blev startet i 1937 af det amerikanske firma Bausch & Lomb. Mærket er bedst kendt for deres Wayfarer og Aviator linjer af solbriller. I 1929 samarbejde US Army Air Corps, oberst, John A. MacCready med medicinalfirmaet Bauch & Lomb for at udvikle en brille til flyvevåbnet, så piloterne ikke blev distraheret af himlens blå og hvide nuancer. Nærmere bestemt var MacCready bekymret for, hvordan piloternes briller ville dugge og dermed reducere synligheden i høj højde. Prototypen, der blev oprettet i 1936 og kendt som 'Anti-Glare', havde plastrammer og grønne linser, der kunne skære blændingen uden at forringe udsynet. I 1938 tilføjede de slagfaste linser til stellet. Solbrillerne blev omdesignet med en metalramme det følgende år og patenteret som Ray-Ban Aviator. Ifølge BBC brugte brillerne Kalichrome linser, designet til at skærpe detaljer og minimere uklarhed ved at filtrere blåt lys fra, hvilket gør dem ideelle til tågeforhold. Ray-Bans mest populære solbriller er Wayfarer- og Aviator-modellerne. I 1965 kom Olympian I og II til og de blev meget populære, da Peter Fonda bar dem i 1969-filmen Easy Rider. I 1987 producerede Ray-Ban en specialudgave af General, som lignede de originale Aviators, der blev brugt af General Douglas MacArthur under Anden Verdenskrig.

S

Seiko er det Japanse mærke du også kender fra ure, måleinstrumenter, maskiner og acessories. Deres optiske baggerund går lang tilbage og er snart 100 år gammel. I 1881 blev Kintaro Hattori etableret af K. Hattori & Co., Ltd., forgænger for dagens Seiko Holdings Corporation. I 1921 startede import og salg af optiske stel af den optiske afdeling K. Hattori & Co., Ltd., I 1942 blev optiske glas linser lanceret under varemærket Vista - I 1982 blev brandnavn for optiske linser ændret fra Vista til Seiko. Siden da er der sket en masse hvert år. De arbejder hver dag på at forbedre eksisterende linse og stel produkter samt udvikle nye og endnu bedre.
Silhouette- Ikonisk Briller lavet i Østrig - Siden 1964. Enestående æstetik opstår ofte fra kombinationen af to tilsyneladende modsatte poler. Silhouette-briller har altid lykkes i at mestre denne kunst: At opnå uovertruffen lethed gennem indre styrke. At forblive tro mod sig selv og konstant sætte nye impulser. At skabe tidløst design, der også opfylder ånden i alderen. I Østrig har de en lang tradition for at producere klassiske og innovative briller, der går helt tilbage til 1964. Produktionsfilosofien - med håndværk og vægt på manuelt arbejde - det ligner en hytteindustri. Resultatet er enestående briller, der vil glæde og overraske dig med hensyn til dets innovation. Fremragende design og materialer af høj kvalitet skaber klarhed om designet, der udtrykker individualiteten hos de mennesker, der bærer dem.
Sky Eyewear er et dansk brand, som er designet af danske designere i Danmark. Sky Eyewear har to linjer i deres portfolio: SkyVintage og SkyLight. SkyVintage er skabt med inspiration fra 70’ernes brillemode og tilført nutidig elegance ved kritisk materialevalg og nøje udvælgelse af farvekombinationer. Kollektionen omfatter moderigtige stel til både damer og herrer i alle aldre. SkyLight er en serie af super lette stel, som fås i mange flotte farver og kombinationer. Kollektionen henvender sig både til damer og herrer. Ud over SkyVintage og SkyLight har Sky Eyewear også et omfattende solbrille sortiment.

T

Tom Carlyle Ford er manden bag brandet Tom Ford. Tom Ford er en amerikansk mode designer, filmdirektør, manusforfatter og filmproducent. Han lancerede sit eponyms luksusmærke i 2006, idet han tidligere havde fungeret som den kreative direktør hos Gucci og Yves Saint Laurent. Tom Ford er vinder af talrige designpriser, hans opstigning i modeverdenen begyndte i 1994, da han blev kreativ direktør for Gucci. Ikke alene ændrede han dramatisk billedet af det legendariske modehus, han ledede også virksomheden til en hidtil uset succes med hans visionære indsigt i, hvad den moderne forbruger ønsker. Hans innovative og provokerende designs sætter tonen til en helt ny retning i luksusprodukter. I 2000 tog Ford også kreativ kontrol over Yves Saint Laurent, et Gucci Group brand, der genoplivede det med sin varemærke kombination af sensualitet og mystik. I april 2005, et år efter han havde forladt Gucci Group, meddelte han oprettelsen af Tom Ford brandet. En skønhed- og en brillekollektion blev lanceret i 2005 og 2006. i april 2007 åbnede den første betjente butik i New York sammenfaldende med debut af signaturen TOM FORD Menswear og Accessory Collection. I februar 2011 blev TOM FORD Womenswear Collection introduceret til kunder over hele verden. En stærk vision af moderne feminin glamour, det smukt konstruerede hverdags og aftentøj giver kvinder i alle aldre mulighed for at forstærke deres individualitet og præsentere deres mest glamourøse selv til verden. I september 2011 introducerede TOM FORD sin første Cosmetics Collection, et komplet udvalg af farver og hudbehandlinger. I dag er der i alt 64 Tom Ford butikker verden over. De mest berømte er butikkerne i Beverly Hills, London, Milano, Tokyo, Las Vegas, Sydney, Dubai, Beirut, Zürich og Rusland.